loading..
ورزش تنیس چطور انجام می شود

ورزش تنیس چطور انجام می شود

موضوع: ورزش تنیس چطور انجام می شود؟ 

چکیده*

ورزش تنیس یکی از ورزش های راکتی است مانند بدمینتون و یا پینگ پنگ، که فرد در آن تحرک زیادی انجام می دهد که این تحرک سبب بالارفتن مقاومت بدنی می شود. تنیس ورزشی شاد و پر نشاط است که فواید بسیاری برای بدن دارد. آیا شما چیزی از این ورزش می دانید؟ از فواید آن چطور؟ در ادامه با من همراه شوید تا با این رشته آشنا شویم.

مقدمه*

دو وسیله مهم این بازی راکت و توپ تنیس است. زمین این بازی توسط یک تور به دو قسمت تقسیم شده است که هر بازیکن یا گروه در یکی از طرفین تور قرار می گیرند تا توپی که به سمت شان می آید را مهار کنند. این ورزش به دقت، تمرکز و سرعت نیاز دارد و هر کس که در این ورزش فعالیت می کند باید سرعت عمل خوبی داشته باشد و این سرعت در این بازی درون آن ها تقویت می شود.

لوازم ورزش تنیس

راکت تنیس

راکتی که انتخاب می کنید باید عاری از هر گونه برجستگی باشد و باید سطحی صاف داشته باشد. راکت ها معمولا ۱۸۵ سانتی متر طول و ۸۰ سانتی متر عرض دارند. در دست گرفتن راکت بسیار مهم است و در کیفیت و زدن ضربه در تنیس بسیار اهمیت دارد.

توپ تنیس

توپ های تنیس به رنگ زرد هستند که جنس بیرونی آن ها مخملی است و هیچ درز و شکافی ندارند. وزن این توپ ها حدودا بین ۵۶.۷، تا ۵۸.۵ است و اندازه آن ها هم ۶.۳۵، تا ۶.۶۷ سانتی متر است. اگر به دنبال توپ های خوب و مرغوب می گردید از کمپانی و برند ویلسون توپ تنیس خریداری کنید.

حال که با این دو ابزار مهم این ورزش آشنا شدید، اگر به دنبال توپ با کیفیت و هم چنین برند خوب و مطرحی همچون ویلسون هستید می توانید سری به فروشگاه ورزشیار بزنید و به سلیقه خود توپ تنیس خود را انتخاب و خریداری کنید.

 زمین تنیس

تنیس در زمینی مستطیل شکل انجام می شود و در بعضی اوقات برای بهتر بازی کردن و آسان تر شدن ابعاد آن بزرگ تر می شود. معمولا طول آن ۱۲۳ و عرض آن ۸ متر می باشد.

سطح زمین تنیس معمولا از خاک رس پر می شود و نرم است تا بازیکن به راحتی بتواند روی آن بدود و حرکت کند. زمین به دو قسمت تقسیم می شود که در این دو قسمت، قسمتی را مشخص و تقسیم می کنند که برای زدن سرویس است و به آن محل سرویس می گویند.

امتیاز دهی این بازی

این بازی در ۳ ست انجام می شود و هر کس که دو، ست از این بازی را بگیرد برنده می شود. ست اول ۱۵ امتیاز دارد، ست دوم ۳۰ امتیاز و ست سوم ۴۰ امتیاز دارد و اگر در ست سوم هر کدام ۴۰ امتیاز بگیرند باید بازی کنند تا اختلاف امتیازشان به دو برسد.

فواید ورزش تنیس☆

 

عملکرد بهتر بدن

در این ورزش به دلیل زدن ضرباتی که بازیکن می زند، باعث می شود که فرد واکنش های سریعی از خود نشان دهد، حتی در کارهای روزمره فرد سریع تر و دقیق تر عمل می کند. واکنش نشان دادن به ضربات توپ باعث می شود که ماهیچه های بدن تان به خصوص دست تان درگیر شود و عملکرد بهتری داشته باشد.

تقویت شدن  ذهن 

تمرکز کردن در جابه جایی، چرخش و سرعت توپ یکی از مهارت هایی است که فرد در این ورزش یاد می گیرد و باعث می شود که ذهن خود را به چالش بکشد چرا که هنگام رد و بدل شدن توپ نگاه بازیکن و ذهن بازیکن درگیر می شود و باعث بهتر و تقویت شدن ذهن می شود. هم چنین باعث تقویت چشم و دست فرد هم می شود.

داشتن اندامی مناسب

اگر به دنبال اندامی مناسب و خوش استایل هستید، این ورزش بسیار به شما کمک می کند و اندام شما را متعادل می سازد. این ورزش به دلیل فعالیت زیادی که در آن دارید باعث چربی سوزی و همچنین کاهش کالری در بدن شما می شود که باعث می شود لاغر شوید و اندام تان ماهیچه ای شود.

از بین رفتن خطر بیماری های قلبی و عروقی

در این ورزش به دلیل اینکه فعالیت زیادی انجام می دهید و پرتاب های متعددی انجام می دهید باعث می شود که سیستم تنفسی شما عملکرد خوبی داشته باشد و کلسترول مضر شما از عروق شما خارج شود و این کار سبب بهتر نفس کشیدن شما می شود و تا حدی خطر بیماری های قلبی و عروقی کاهش پیدا می کند. به این صورت که لایه های چربی در بدن شما متعادل می شوند و اضافه های آن از بدن شما خارج می شود و پمپاژ کردن خون شما بهتر و سریع تر عمل می کند و باعث می شود از بیماری های قلبی دور بمانید.

بهتر شدن قند خون

 این ورزش برای افرادی که دیابت دارند مناسب است و با بازی کردن تنیس که چربی های ناسالم از بدن خارج می شود سبب کمر شدن خطر مبتلا شدن به دیابت هم می شود، پس اگر دیابت دارید می توانید روی این ورزش حساب کنید.

 از دیگر فواید این رشته...

 ورزش تنیس به دلیل تحرک و فعالیت سبب تقویت ماهیچه های کمر می شود و از کمر درد و زانو درد جلوگیری می کند.

هم چنین با توجه به فعالیت زیادی که در این ورزش است، فرد نشاط و سر حالی زیادی کسب می کند و از استرس دور می ماند.

در این ورزش به دلیل تمرکز و دقت بسیار بالا ، هوش و ذهن شما تقویت می شود و مانع از بروز آلزایمر می شود.

شما می توانید لوازم این ورزش را مثل توپ تنیس ویلسون، ساک تنیس ویلسون و گریپ تنیس را با کیفیتی مرغوب و عالی و با قیمتی مناسب و به صرفه نسبت به نمونه های بازار از فروشگاه ورزشیار خریداری کنید.

نتیجه گیری*

همان طور که در بالا خواندید این ورزش پر تحرک و پر نشاط است و هر فرد با انجام این ورزش می تواند جسمی سلامت و شاداب داشته باشد، هم چنین سرعت و دقت بالایی را برای خود به ارمغان بیاورد. شما می توانید این ورزش را در هر سنی انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید.

20 آذر 1400