loading..
ورزش فوتبال چگونه انجام می شود؟

ورزش فوتبال چگونه انجام می شود؟

ورزش فوتبال چگونه انجام می شود؟

چکیده

همان  طور که در مقاله قبل ورزش فوتبال برای تان گفتم، این ورزش قوانین و مقررات خاص به خود را دارد که بازیکنان و کادر فنی و افراد مربوط به فوتبال باید رعایت کنند و خلاف قوانین عمل نکنند. سازمان فیفا نهاد رسمی فوتبال است که قوانین را مشخص می کند مثل همین اندازه زمین فوتبال، کیفیت آن، وضعیت پوشش، پنالتی و آفساید چگونه باشد و موردهایی که در مقاله قبل و این مقاله برای تان می گویم است. سازمان فیفا هم چنین نهاد ورزش های فوتبال ساحلی و فوتسال هم هست و کنفدراسیون های قاره ای یوفا، سی ای اف، ای اف سی، کونمبول، کونکا کاف و اُ اف سی زیر شاخه های سازمان فیفا هستند.

همان طور که در بالا خواندید یکی از قوانین سازمان فیفا، نوع پوشش، کفش و لوازم این ورزش است، شما می توانید این وسایل را یعنی توپ، کفش، پیراهن و شورت ورزشی این ورزش را با قیمتی عالی و راحت به صورت آنلاین از سایت هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی تهیه کنید.

مقدمه

ورزش فوتبال در کشورهای که شروع شد و بازی انجام شد اسم های مختلفی دارد، در چین تسو چو، در ژاپن کِمَری، در یونان و روم هارپاستوم، و در ایالات متحده آمریکا ساکر می گفتند. واژه فوتبال را هم مردم بریتانیا ابداع کردند و ساختند.

سرمربی فوتبال: مربی و سرمربی کسانی هستند که برای پیروز شدن و کامیابی تیم شان تلاش می کنند و وظیفه دارند با کمک ها و راه کارهایی که به تیم می دهند، تیم را پیروز و برنده کنند. در فوتبال چند مربی وجود دارد که هر کدام وظایفی دارند و هر کدام وظیفه مخصوص به خود را انجام می دهند، به سرگروه این مربیان سرمربی می گویند.

کاپیتان: کاپیتان تیم وظیفه رهبری تیم و بازیکنان را درون زمین دارد، شما حتما حین تماشای مسابقه فردی را دیده اید که بازوبندی به بازویش بسته است، این فرد کاپیتان تیم است. این فرد با بستن بازوبندی به بازوی سمت چپ خود از بقیه بازیکنان متمایز می شود.

دروازه بان: دروازه بان فردی است که لباسش با دیگر بازیکنان فرق می کند و تنها کسی است که می تواند توپ را با دست لمس کند. بازیکنان با سر، پا و سینه خود می توانند توپ را کنترل و لمس کنند و فقط از دست ها و بازوهای خود نمی توانند استفاده کنند.

هت تریک: اگر بازیکن در مسابقه ۳ گل یا بیشتر از سه گل به حریف بزند، هت تریک کرده و به این کار هت تریک می گویند.

بازیکن ذخیره: در فوتبال ۳ بازیکن می توانند با بازیکنان اصلی و داخل زمین تعویض شوند و بازیکن ذخیره هستند. در موقع تعویض بازی باید متوقف شود و تعویض صورت گیرد.

دیواره دفاعی: دیواره دفاعی یک ردیف از بازیکنان فوتبال است که در کنار هم شانه به شانه هم می ایستند و زمانی که بازیکن حریف ضربه ایستگاهی می زند تلاش می کنند که جلوی شوت و ضربه او را بگیرند. این ردیف بازیکنان باید حدود ۱۰ یارد از توپ کاشته شده فاصله داشته باشد.

آوانتاژ: قانونی است که داور این اجازه را دارد که در مواقعی که خطایی را روی بازیکنی تشخیص داده، اگر تشخیص بدهد که اگر بازی ادامه پیدا کند به نفع بازیکنی که خطا رویش قرار گرفته می تواند خطا اعلام نکند و بازی را ادامه دهد.

آفساید: هنگامی که بازیکنی از همه بازیکنان دیگر وقتی که توپ ارسال می شود، به دروازه حریف نزدیک تر باشد، در موقعیت آفساید قرار می گیرد و اگر گلی زده شود گل قبول نیست و پذیرفته نمی شود.

پنالتی: اگر که بازیکن تیم خودی روی بازیکن حریف که در محوطه جریمه خودشان قرارد دارد، خطایی انجام دهد، خطای پنالتی صورت می گیرد و فرد باید ضربه پنالتی را بزند. زمانی هم که ضربه پنالتی زده می شود، زمان از دست رفته آن در پایان هر نیمه و یا در وقت های اضافی در نظر گرفته می شود و به حساب می آید.

ضربه دروازه: بازی به چند روش آغاز مجدد می شود، یکی شروع بازی، پرتاپ اوت، بعد از گل، ضربه کرنر، ضربه دروازه که روش شروع بازی هستند. اگر توپ از خط دروازه عبور کند و بازیکن حریف توپ را لمس کرده باشد و برخورد کرده باشد؛ ضربه دروازه اتفاق می افتد. ممکن است در این صورت گلی صورت بگیرد اما وقتی درست است که گل به خودی نباشد.

اوت: پرتاپ اوت هم یکی از روش های شروع بازی است، اگر توپ به بازیکنی برخورد کند و یا توپ را به بیرون بیندازد و کل توپ از خط طولی زمین بیرون برود، تیم حریف باید توپ را از همان جا که بیرون رفته پرتاپ کند.

کرنر: هنگامی که توپ به بازیکنی برخورد کند و یا بازیکن توپ را از خط عرضی کنار دروازه خودی عبور دهد، برای تیم حریف ضربه کرنر به دست می آید و از این راه ممکن است که گلی بزنند.

داور و کمک داوران

داور که در داخل بازی مراقب است و بازی را کنترل می کند و خطاها و رفتار بازیکنان را در نظر می گیرد. چند کمک داور هم هستند که بیرون از زمین هستند و روی این کارها نظارت می کنند: ۱.هنگامی که توپ کامل از بازی و زمین بیرون می رود. ۲.وقتی که یک بازیکن در موقعیت آفساید قرار می گیرد. ۳.هنگامی که کرنر و یا پرتاپی انجام می شود. ۴. وقتی که تیمی درخواست تعویض بازیکن می کند. ۵. وقتی که از نظر داور حادثه و یا سوء رفتاری پیش بیاید. ۶.وقتی که خطا می شود و کمک داور مسئله را برای داور بهتر توضیح می دهد و داور هم از او سوالاتی می کند.

خطاها

در صورتی که این خطاها را بازیکنی انجام دهد، ضربه آزاد به بازیکن حریف داده می شود. ۱.خطای پشت پا زدن و یا بخواهد که پشت پای بازیکن بزند. ۲.بازیکن روی بازیکن حریف بپرد. ۳. بازیکن به بازیکن حریف ضربه و یا لگد بزند. ۴.حمله کردن به حریف. ۵. هل دادن بازیکن. ۶.تکل زدن روی بازیکن حریف.

کارت زرد و کارت قرمز

داور کارت زرد را هنگامی که بازیکن یک خطای نسبتا بزرگی انجام داده است و یا قوانین بازی را به طور مکرر رعایت نکند، به او کارت زرد می دهد.

وقتی که بازیکن ۲ کارت زرد گرفته باشد، در خطای بعدی که انجام دهد کارت قرمز می گیرد و از بازی اخراج می شود. کارت قرمز هم برای خطای بزرگی است که بازیکن انجام می دهد. این را هم توجه کنید که در طول بازی باید احترام داور را نگه داشت و بازیکنان بی احترامی به او نکنند.

نتیجه گیری

ورزش فوتبال همان گونه که بین مردم محبوب است، یکی از پر درآمدترین ورزش های جهان هم محسوب می شود چرا که پاداش، حقوق، جایزه ملی، هزینه های ظاهری و غیره به بازیکن داده می شود. هم اکنون دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و مسی به ترتیب در رتبه هشت، نه و یازدهمین ورزشکاران پر درآمد هستند.

شما هم اگر دوست دارید پر درآمد شوید و این بازی را انجام دهید، می توانید از همین حالا شروع کنید اولین قدم خرید لوازم آن و بعد شرکت در کلاس های فوتبال است، شما می توانید کفش، توپ، کوله، پیراهن و شورت ورزشی این رشته را همین حالا و به صورت آنلاین از سیات هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی سفارش دهید و شروع کنید.

05 خرداد 1400