loading..
فواید بازی پینگ پنگ چیست؟

فواید بازی پینگ پنگ چیست؟

فواید بازی پینگ پنگ چیست؟

چکیده

پینگ پنگ یا تنیس روی میز، ورزشی سرعتی است که نیازمند دقت، چابک بودن و قدرت می باشد. این ورزش بسیار مفرح، مهیج و  آرامش بخش است و بیشتر افراد را به خود مجذوب کرده است. این ورزش حدود سال۱۳۱۷ به ایران آمد و مردم هم علاقه ی زیادی به این ورزش نشان دادند. همان طور که در مقاله قبل و چگونگی این بازی برای تان توضیح دادم، این بازی به صورت دونفره و یا چهار نفره انجام می شود در ادامه قصد دارم فواید این بازی را برای تان بیان کنم پس با من همراه باشید.

مقدمه

  • در این ورزش به دلیل تحرکی که فرد دارد، تمام اعضا و جوارح و اندام فرد درحال حرکت است و درگیر هستند. حتی چشم، گوش و همه ی اندام ها.
  • حرکت های مختلفی که در طول این بازی انجام می شود، و فرد تحرک دارد باعث می شود که کالری و چربی زیادی بسوزاند، که باعث می شود فرد اندام مناسب و خوبی داشته باشد و وضعیت جسمانی خود را حفظ کند. اگر به بازیکنان این ورزش نگاه کنید و آن ها را دیده باشید می بینید که از اندام متناسب و خوبی برخوردارند. شما هم با انجام دادن این ورزش به بدن خود کمک کنید و اندامی عالی برای خود بسازید.
  • در این ورزش بینایی شما هم تقویت می شود، چرا که چشم شما هر لحظه توم را دنبال می کند و به دنبال آن است و این حرکت هم نوعی ورزش چشم است و چشم را در دیدن قوی تر می کند و چشم تان را تیز بین می کند.
  • در این ورزش به دلیل این که تحرک زیادی دارید و جنب و جوش تان زیاد است، شادابی و نشاط تان هم بیشتر می شود و موجب می شود که شما احساس شادی بیشتری کنید. همچنین به دلیل همین شادابی و داشتن تحرک بیماری افسردگی را خوب می کند و شما را از این بیماری دور نگه می دارد.
  • کسانی که درد کمر و پا دارند و از این درد رنج می برند، می توانند انجام دادن این ورزش را امتحان کنند و آن را انجام دهند، این ورزش برای درد کمر و پاها بسیار مفید است و عضلات بدن خصوصا کمر را تقویت می کند.
  • این ورزش به گونه ای است که شما در آن آسیبی نمی بینید حتی با نشاط تر و قوی تر هم می شوید.
  • در این ورزش برخورد فیزیکی و درگیری اصلا وجود ندارد و شما می توانید با خیال راحت به این بازی بپردازید. در این ورزش شما با هیچکس برخوردی ندارید و هیچ گونه آسیبی هم نمی بینید، همچنین برخورد فیزیکی چرا که این بازی تک نفره و با تعداد اندکی بازیکن انجام می شود.
  • بیشتر ورزش ها دارای حرکات سنگین و یا داری فشار هستند و فرد باید حرکات سنگینی را انجام دهد، که این حرکات باعث درد در عضلات، و درد کمر و پاها می شود، اما در این ورزش این حرکات سنگین و یا این فشار ها وجود ندارد و فرد با خیال راحت به ورزش خود می پردازد.
  • لاغری! بله اگر چاق هستید و دوست دارید که لاغر شوید، این ورزش را انجام دهید، ورزش پینگ پنگ به دلیل حرکات زیادی که دارد و فرد در حال جنب و جوش است و هم چنین تعریق زیادی می کند، باعث لاغری در فرد می شود و رفته رفته فرد را لاغر می کند؛ و چربی های او را می سوزاند. پس اگر دوست دارید لاغر شوید و به تناسب اندام خوبی برسید این ورزش را فراموش نکنید و آن را انجام دهید.
  • مطالعات نشان داده، کسانی که بیشتر این بازی را انجام می دهند و به آن می پردازند، عملکرد مغز آن ها بهتر است و در مواقعی که می خواهند تصمیم گیری کنند بهترین کار را می کنند و سریع تصمیم گیری می کنند و می دانند که چه می خواهند. همچنین این افراد از اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی برخوردارند. بعضی از نتایج مطالعات و تحقیقات هم نشان داده که این ورزش، باعث جلوگیری از ابتلا به اختلالات مغزی مثل آلزایمر و فراموشی می شود، چرا که این ورزش به مغز و نیم کره های مغز کمک می کند و آن ها را تقویت می کند و باعث می شود؛ فرد به ندرت چیزی را از یاد ببرد و یا فراموش کند.
  • این ورزش بسیار به هوش و حافظه فرد کمک می کند و موجب می شود که فرد دقت و هوشش  بالا برود و افزایش پیدا کند و بسیاری از چیزها را به راحتی به ذهن خود بسپارد. این ورزش همچنین توجه و تمرکز را هم در فرد بالا می برد.
  • در این ورزش به دلیل این که فرد تحرک بسیاری دارد، ضربان قلب او هم بالا می رود، پمپاژ کردن قلب هم بیشتر می شود و در نتیجه قلب کار پمپاژ کردن را سریع تر انجام می دهد و این کار باعث بهبود عملکرد قلب و سیستم قلب می شود.
  • این ورزش را همه ی افراد و در هر سنی می توانند انجام دهند، سن شروع این ورزش از سن ۶ سالگی به بعد می باشد.
  • این ورزش به طور عجیبی از بیماری وحشتناک و سخت و شایع سرطان سینه در خانم ها جلوگیری می کند و موجب می شود که خانم ها در امان بمانند.

این همه درباره فواید ورزش پینگ پنگ برای تان گفتم، پس چرا معطلید اگر این ورزش را انجام نمی دهید و در این اوضاع کرونا هم نمی توانید به سالن بروید و در منزل خود هم وسایل و میز و راکت و توپ و چیزهای دیگر آن را ندارید، عجله کنید و همین حالا به سایت هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی بروید و این لوازم را باقیمتی عالی و خوب سفارش دهید.

نتیجه گیری

در بالا فواید ورزش پینگ پنگ گفته شد، همان طور که شما باید حواس تان به ورزش و فعالیتی که در روز انجام می دهید باشد، باید حواس تان به تغذیه و غذایی که در این مدت مصرف می کنید باشد و برنامه غذایی مناسبی را داشته باشید. هنگامی که ورزش می کنید حتما در طول روز ۷الی ۸ لیوان آب مصرف کنید، میوه، آب میوه، نان، شیر، سبزیجات که دارای کربوهیدرات هستند مصرف کنید همچنین از مصرف گوشت، مرغ، ماهی هم غافل نشوید و پروتئین و چربی بدن خود را تامین کنید.

05 خرداد 1400