loading..
گرمازدگی ورزشکاران

گرمازدگی ورزشکاران

برای مقابله با گرما ورزشکاران باید چیکار کنند؟

س: بدن چگونه با گرما کنار می آید؟

الف) بدن ما با تعریق درجه حرارت خود را در گرمای شدید تنظیم می کند. عرق بخار می شود و باعث خنک شدن پوست می شود. ادگار چو ، پزشک داخلی در جفرسون بهداشت گفت: این باعث می شود ضربان قلب شما افزایش یابد زیرا بدن شما خون بیشتری به پوست می رساند تا انرژی را برای تمام تعریق اضافی تأمین کند. این می تواند خون را از سایر قسمت های بدن شما مانند مغز یا روده منحرف کند. همچنین از مایعات زیادی استفاده می کند ، به همین دلیل نوشیدن کافی مهم است. آبلا گفت: "شما آب خیلی بیشتری از آنچه تصور می کنید از دست می دهید - و نمک." رطوبت بالا اوضاع را بدتر می کند ، زیرا عرق به سرعت تبخیر نمی شود.

س: چگونه می توان علائم فرسودگی گرما یا گرمازدگی را تشخیص داد؟

A. کمبود آب در گرمای شدید مشکل اصلی است. علائم در طی یک پیوستار پیشرفت می کنند ، از خستگی گرما گرفته تا گرمازدگی بسیار جدی تر. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری همبستگی بین فرسودگی گرما و علائم سکته مغزی را نشان می دهد.

در مراحل اولیه ، مردم زیاد عرق می کنند و احساس تشنگی می کنند. رنگ ادرار تیره می شود. آبلا گفت: با فرسودگی گرما ، افراد ممکن است احساس خستگی ، سرگیجه و ضعف کنند. سردرد و حالت تهوع نیز شایع است. وی گفت: همه ما باید با دقت به بدن خود گوش دهیم. "مردمی که به مشکل برمی خورند از طریق آنها عبور می کنند."

در گرمازدگی بدن مبارزه خود را برای پایین نگه داشتن درجه حرارت از دست داده است. افراد ممکن است تعریق را متوقف کرده و تب های 103 درجه به بالا پیدا کنند. این یک اورژانس است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. این می تواند باعث آسیب عضو و مرگ شود. چو گفت وقتی دمای بیماران بیش از 100 درجه باشد ، او نگران می شود. افراد مبتلا به گرمازدگی نیز ممکن است گیج شده و یا از بین بروند. چو گفت ، اگر کسی استفراغ می کند و قادر به نوشیدن نیست ، احتمالاً به کمک پزشکی نیاز دارد.

 

س: چه کسی بیشتر آسیب پذیر است؟

الف) افراد مسن به ویژه در معرض خطر بالایی قرار دارند ، زیرا آنها تمایل به احساس تشنگی را مانند روش جوانترها ندارند. بدن آنها نیز اغلب در تنظیم دما خوب نیست.

س: چرا افراد مسن در برابر گرما واکنش متفاوتی نشان می دهند

الف) افرادی که به دلیل مشکلات قلبی یا فشار خون بالا از داروهای ادرار آور استفاده می کنند ، باید بسیار مراقب باشند. چو گفت ، کسانی که به دیابت مبتلا هستند ، در صورت کمبود آب بدن می توانند خوشه قند خون داشته باشند. افراد در هر گروه ممکن است بخواهند در مورد گرما با پزشکان خود در مورد مدیریت دارو صحبت کنند.

ریچارد همیلتون ، رئیس فوریت های پزشکی در مرکز پزشکی Crozer-Chester ، گفت: افرادی که برخی از آنتی هیستامین ها و ضد روان پریشی ها را مصرف می کنند نیز ممکن است دچار مشکل شوند زیرا این داروها پوست را خشک می کنند و تعریق را مختل می کنند.

وی گفت ، بیشتر ویزیت های اضطراری برای مشکلات مربوط به گرما ناشی از "ترکیبی از محیط و نوعی دارو" است. وی گفت: افرادی که از گرما احساس ضعف و خستگی می کنند نیز وقتی تصمیم می گیرند به جای نوشیدنی آب چرت بزنند ، دچار مشکل می شوند.

س: در صورت احساس بیماری چه باید بکنم؟

پاسخ: اگر زود از دست بدنتان کم شود ، این بسیار ساده است. پزشکان گفتند که جایی را خنک یا حداقل سایه دار استراحت دهید و مقدار زیادی آب بنوشید. می توانید نوشیدنی های ورزشی را امتحان کنید ، اما مجبور نیستید. همیلتون گفت شما می توانید با آب ، میوه و کراکرهای نمکی به همان خوبی بهبود یابید.

چو پیشنهاد می کند که آب خنک و نه یخی بنوشید. از آنجا که جریان خون در روده ها ممکن است کمتر از حد معمول باشد ، نوشیدنی های سرد یخ می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

اگر واقعاً گرم هستید ، می توانید دوش بگیرید یا دوش بگیرید.

همیلتون گفت ، اگر در خانه ای بدون تهویه مطبوع و پنجره ها زندگی می كنید. نشستن جلوی پنکه در حالی که خود را با یک دستشویی سرد مرطوب نگه می دارید ، می تواند مفید باشد. Abella گفت ، این امر ممکن است کافی نباشد ، درصورتی که دما و رطوبت هوا زیاد است ، به ویژه برای افراد مسن. این زمانی است که بازدید از دوستان و خانواده با AC یا رفتن به ایستگاه های خنک کننده مفید است. همیلتون گفت مردم باید مرتباً از نزدیکان مسن مطلع شوند.

وی گفت ، افرادی كه در خانه های گرم زندگی می كنند می توانند در طی چهار یا پنج ساعت از حالت خوب به "نسبتاً مصالحه شده" تبدیل شوند.

اگر گرمازدگی دارید ، کسی باید شما را به بخش اورژانس برساند. پزشکان در آنجا سعی می کنند با بسته بندی شما در یخ مانند آبجو در کولر و دادن مایعات داخل وریدی ، دمای شما را سریع کاهش دهند. همیلتون گفت درمان مورد علاقه وی در مورد گرمازدگی پوشاندن بیماران با ملافه مرطوب است. سپس کارکنان تا آنجا که می توانند یخ را مستقیماً روی بیمار قرار می دهند. هنگامی که درجه حرارت بیمار به 102 می رسد - که معمولاً در حدود یک ساعت است - آنها یخ ها را از بین می برند.

11 تیر 1400