loading..
رژیم های غذایی لاغری

رژیم های غذایی لاغری

کدام رژیم های غذایی لاغری، خوب و مناسبند؟

چکیده

رژیم های لاغری زیادی هستند، که بعضی از آن ها به کم شدن و کاهش اشتها دقت و تمرکز دارند؛ و بعضی از آن ها هم روی کم کردن کالری، کربوهیدرات و یا چربی ها. آن ها ادعا می کنند که بهترین راه کاهش وزن را دارند و ارائه می کنند. اما بعضی از این رژیم ها ممکن است که برگردد و بعد از تمام شدن دوره رژیم، فرد به همان و زن و علایم های قبل از رژیم برگردد، و اگر هم کاهش وزن داشته باشند؛ ممکن است عوارضی مانند چین و چروک در پوست و شل شدن پوست را در پی داشته باشد. پس شما باید در انتخاب رژیم غذایی لاغری خود دقت داشته باشید و رژیمی را انتخاب کنید، که سه اصل مورد نیاز بدن تان که باید دریافت کنید، یعنی پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها را، در حین داشتن رژیم آن رژیم به شما بدهد و به کلی آن ها را قطع نکند.

شما می توانید برای دریافت بهترین، رژیم غذایی به صورت آنلاین به سایت هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی، مراجعه کنید و بهترین رژیم غذایی لاغری خود را از دکتر های خوب و مجرب این سایت؛ دریافت کنید.

در ادامه این مطلب چند رژیم غذایی لاغری را برای تان، توضیح می دهم.

مقدمه

داشتن رژیم لاغری در کنار ورزش و فعالیت داشتن، یکی از راه ها و روش هایی است که بسیار به کاهش وزن فرد کمک می کند و موثر است. شما باید در کنار ورزش و همراه آن، تغذیه مناسب و برنامه ی غذایی مناسبی هم داشته باشید تا کاهش وزن شما موثر باشد و به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

رژیم لاغری مدیترانه ای: در این رژیم ۳ وعده غذای اصلی و ۲ میان وعده در روز باید مصرف کنید. در این رژیم از مصرف غذاهای شیرین، یا نشاسته ای مثل سیب زمینی پرهیز کنید و استفاده نکنید. کربوهیدرات های مفید و خوب استفاده کنید و از میوه و سبزیجات به مقدار زیاد استفاده داشته باشید. ماهی، روغن زیتون، گوشت و پنیر را هم به صورت متعادل و به مقدار کافی مصرف کنید. در این رژیم در کنار استفاده از تغذیه ورزش هم انجام دهید و فعالیت داشته باشید.

رژیم لاغری موشکی: چند رژیمی که در این مقاله برای تان توضیح می دهم و درباره اشان صحبت می شود، سعی دارند که سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و بیشتر کنند و یا کالری که دریافت می کنید را کاهش دهند. حالا اگر از این رژیم ها این کار را، در مدت زمان کوتاه و کمی انجام دهند، به این رژیم رژیم لاغری موشکی می گویند. البته بعضی از رژیم های موشکی هستند که در مدت خیلی کوتاهی این کار و فرآیند را انجام می دهند، که این روش درست نیست و ممکن است که عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. یک رژیم موشکی وقتی خوب است که تعادل داشته باشد و متوسط باشد و بتواند مثلا؛ در دو ماه یا سه ماه، ۴ الی ۵ کیلو وزن شما را کاهش دهد.

رژیم لاغری کتوژنیک: در این رژیم، شما باید مصرف کربوهیدرات خود را به حداقل برسانید و مصرف چربی را بالا ببرید. این رژیم لاغری، با کم کردن شدید و زیاد کربوهیدرات و جایگزین کردن و استفاده کردن از چربی همراه است و چربی را جایگزین می کند. این کار یک حالت متابولیکی به نام " کتوز " است. رژیم کتوژنیک، انواع دیگری هم دارد: ۱. رژیم کتوژنیک استاندارد ۲. رژیم کتوژنیک دوره ای ۳. رژیم کتوژنیک هدفمند ۴. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

این رژیم های کتوژنیک، راه و روش موثری برای کاهش وزن و کم شدن وزن هستند؛ هم چنین خطرات بیماری های مختلف را کاهش می دهد و از بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی پیشگیری می کند. در این رژیم شما احساس سیری می کنید و هوس غذا نمی کنید که این کار به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند. در این رژیم غذاهای شیرین، میوه ها، غلات و موادی که نشاسته دارند مصرف نکنید و پرهیز کنید. استفاده از بعضی سس ها، چربی های ناسالم، سبزیجات ریشه ای مثل سیب زمینی و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید و مصرف نکنید. می توانید گوشت مثل گوشت مرغ، بوقلمون استفاده کنید. سوسیس، ماهی های چرب مثل، قزل آلا و سالمون مصرف داشته باشید. کره و خامه، مغزها، تخم مرغ، آووکادو، چربی های سالم مثل روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. گرفتن و داشتن این رژیم برای همه افراد خوب است و توصیه می شوید، اما اگر دوست دارید که رژیم مناسب خود و بدانید که کدام رژیم مناسب شماست، به دکتر های حاذق و تجربه دار در این حوزه  سایت هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی مراجعه کنید و رژیم غذایی خود را به صورت آنلاین دریافت کنید.

رژیم لاغری اتکینز: این رژیم مانند رژیم کتوژنیک است که مصرف کربوهیدرات را محدود می کند و یکی از رژیم های کم کربوهیدرات محسوب می شود که باید استفاده از آن را به حداقل برسانید و از چربی به صورت زیاد استفاده کنید. این رژیم به رژیم لاغری سریع هم معروف است. در این رژیم به دلیل این که استفاده از کربوهیدرات را باید کم کنید با مصرف پروتئین و چربی، می توانید وزن خود را کم کنید. این رژیم های غذایی لاغری کم کربوهیدرات، باعث کاهش اشتهای شما می شوند و شما احساس سیری می کنید.

در این رژیم به مدت دو هفته، روزانه از به طور کلی ۲۰گرم از کربوهیدرات استفاده می کنید و مصرف می کنید و بیشتر از چربی استفاده می کنید، بعد از اینکه کم کم به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، می توانید کربوهیدرات های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به طوری که در مدت دو هفته در رژیم غذای تان، از پروتئین، سیزیجات، پنیر استفاده کنید و رژیم تان را تامین کنید و ۱۰ درصد آن را از کربوهیدرات تامین کنید. بعد از آن مغز های خوراکی و استفاده از توت ها و دانه ای خوراکی را به رژیم تان اضافه کنید و بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود نزدیک شدید، میوه، سبزیجات نشاسته ای و ریشه ای و غلات را به رژیم اضافه و بیشتر کنید. که همه این مراحل در ۴ مرحله انجام می شود.

نتیجه گیری

در بالا ۴ رژیم و چگونه بودن آن ها را برای تان توضیح دادم، در مقاله بعدی شما را با چند رژیم دیگر هم آشنا می کنم. با من همراه باشید و مقاله بعدی را هم مطالعه کنید تا بتوانید رژیم مناسبی را با کمک دکتر رژیم لاغری خود انتخاب کنید. شما می توانید در این باره با دکتر های سایت هیات پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی ارتباط آنلاین داشته باشید و کمک بگیرید.

05 خرداد 1400