loading..
راکت خوب بدمینتون

راکت خوب بدمینتون

موضوع: راکت های محبوب و خوب بدمینتون کدام راکت ها هستند؟ 

چکیده

رشته بدمینتون ورزشی است که هر فرد با فعالیت در آن بسیار پر نشاط و با انرژی می شود. در این ورزش فرد باید سرعت خوبی داشته باشد و بتواند سریع در محیط بازی جابه جا شود، هم چنین فرد با فعالیت در این رشته چابکی و انعطاف پذیری بدن او بالا می رود و تقویت می شود. این رشته تجهیزاتی دارد مثل راکت، توپ، لباس و کفش، گریپ بدمینتون؛ که مهم ترین آن راکت و توپ می باشد که فرد باید بهترین و با کیفیت ترین آن را انتخاب کنند تا بهترین بازی را داشته باشند و مشکلی در بازی برای آن ها پیش نیاید. در ادامه با من همراه باشید تا با این رشته آشنا شویم و هم چنین با چند مدل راکت خوب و با کیفیت آشنا شوید.

مقدمه

بازی بدمینتون با راکت و با توپ پری و یا پلاستیکی در زمین که با توری به دو قسمت تقسیم شده است انجام می شود. البته باید توجه داشته باشید در مکان هایی که باد می وزد نمی شود به طور دقیق و خوب بازی کرد، پس اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بازی را در سالن انجام دهید.

به قرار گرفتن یک نفر آن طرف زمین و یک نفر این طرف زمین بازی دو نفره و یا دوبل می گویند. البته که انواع دیگری هم دارد مانند:

انفرادی مردان

انفرادی زنان

دوبله مردان

دوبله مرد و زن

شما می توانید برای تهیه راکت و توپ بدمینتون و گریپ بدمینتون به سایت ورزشیار مراجعه کنید و خریدی باصرفه و راحت داشته باشید.

نحوه بازی بدمینتون

این بازی به طوری انجام می شود که بازیکن توسط راکت و بازدن سرویس بازی را شروع می کند و به طرف زمین حریف می فرستد و سعی می کند در منطقه ی مشخصی بیندازد تا امتیاز بگیرد. اگر با زمین حریف برخورد نکند این توپ پیاپی بین دو حریف زده می شود تا در یکی از زمین ها فرود بیاید.

برنده بازی کسی است که بتواند دو ست ۱۵ امتیازی را ببرد. امتیاز ست ها در گروه مردان ۱۵ تایی است، در گروه زنان و نونهالان ۱۱ امتیازی است، و هر کس بتواند زودتر به این امتیازها برسد برنده آن گیم بازی می شود. هر کس ۲ گیم از ۳ گیم را بتواند ببرد برنده بازی می شود.

لوازم مورد نیاز بدمینتون

این رشته لوازم مهمی که دارد، راکت و توپ است. البته کفش، لباس و بعضی لوزام متفرقه دیگر هم دارد که استفاده می شود. البته مهم ترین آن که بازی با انجام می شود راکت و توپ است. در ادامه این دو ابزار مهم را برای تان توضیح می دهم.

راکت

همان طور که گفتم راکت از مهم ترین لوازم بدمینتون است. راکت ها در انواع سبک، سنگین و متوسط ساخته می شوند که راکت های سیک مناسب ترند.

راکتی که تهیه می کنید باید سطح آن صاف و بدون هیچ گونه برجستگی و یا شیب باشد. راکت ها معمولا از جنس چوبی و یا فلزی ساخته می شوند که وزن شان بین ۸۰ تا ۹۵ گرم است. در ادامه چند مارک خوب و پر فرروش  راکت بدمینتون را  برای تان می گویم.

راکت بدمینتون یونکس دو عددی

اگر به دنبال یک راکت خوش دست و سبک می گردید، راکت بدمینتون یونکس انتخاب خوبی است، چرا که در طول بازی می توانید به راحتی بازی کنید. هم چنین از جنس آلومینیوم ساخته شده است که مقاومت زیادی دارد.

جنس گریپ: لاستیک

وزن بدون زه: ۸۳ گرم

ردیف زه کشی: ۲۲×۲۲

اندازه سر: متوسط ۶۷۷-۵۹۷ سانتی متر مربع

طول: ۶۷.۵ سانتی متر

اندازه گریپ: US: 41.8- Euro:1 , 6.83

عملکردی خوب در حمله و دفاع

دارای کاور بنددار

جنس: آلومینیوم

دارای نوسان خوب و کنترل خوب می باشد.

شامل دو عدد راکت بدمینتون و کاور دارای بند قابل تنظیم

مرد در حال بدمینتون بازی کردن

راکت بدمینتون یونکس تکی

این راکت عملکرد خوبی در دفاع و حمله به شما می دهد، و جنس آن از آلومینیوم است که مقاومت خوبی را در برابر ضربات دارد و هم چنین وزن خوب و سبکی دارد و می توانید کنترل خوبی روی آن داشته باشید.

جنس گریپ: لاستیک

وزن بدون زه: ۶۳ گرم

ردیف زه کشی: ۲۲× ۲۲

اندازه سر: متوسط ۶۷۷-۵۹۷ سامتی متر مربع

طول: ۶۶ سانتی متر

زه کشی دارد

دارای کاور

راکت بدمینتون ویش مدل۴۲۰۰ تکی

همان طور که می دانید راکت های بدمینتون مارک ویش بسیار محبوب و مورد استفاده بازیکنان قرار می گیرند. شما اگر تازه شروع به فعالیت در این بازی کرده اید انتخاب خوبی برای شماست، هم چنین کسانی که تا حدی حرفه ای شده اند می توانند از آن استفاده کنند. هم چنین اگر به دنبال راکتی با قیمتی مناسب هستید این مدل راکت ویش انتخاب خوبی برای شماست.

جنس گریپ: فوم

وزن بدون زه: ۱۰۰ گرم

ردیف زه کشی: ۱۹

طول: ۸۹ سانتی متر

اندازه گریپ: US:41.2- Euro:4

گریپ بسیار خوب و مناسب

اندازه سر: متوسط۶۷۷-۵۹۷ سانتی متر مربع

زه کشی: دارد

دارای کاور

راکت بدمینتون ویش مدل ۲۰۰۰

این راکت راکتی مناسب برای بازی در پارک و یا خانه خود می گردید گزینه خوبی است. هم چنین قیمت مناسبی دارد. البته این راکت به خاطر اینکه از آلیاژ فلزی در آن کار شده است وزنی بالا حدود ۲۹۰ گرم دارد که وزنی استاندارد نیست اما برای بازی کردن گزینه خوبی است.

جنس گریپ: لاستیک

وزن بدون زه: ۱۰۰ گرم

ردیف زه کشی: ۲۲×۲۲

تراز: ۳۳۰ میلی متر

طول: ۷۱ سانتی متر

اندازه سر: کوچک ۴۸۰- ۴۹۰ سانتی مترمربع

اندازه گریپ:4 US: 41.2- Euro:

زه کشی: دارد

همراه با کاور

راکت بدمینتون ویش مدل ۹۷۰

این راکت در ابعاد مناسب و استاندارد طراحی شده است. این راکت دسته ی آلومینیومی دارد و به همین دلیل سبک و راحت است که شما با بازی کردن با آن احساس خستگی نمی کنید.

جنس گریپ: لاستیک

وزن بدون زه: ۹۷ گرم

ردیف زه کشی: ۲۲× ۲۳

طول: ۶۶.۵ سانتی متر

تراز: ۳۳۰ میلی متر

اندازه سر: کوچک۴۸۰- ۴۹۰ سانتی متر مربع

اندازه گریپ: US:41.8-Euro:1,6.8

زه کشی: دارد

همراه با کاور

نتیجه گیری

در بالا مطالبی در مورد رشته بدمینتون برای تان گفتم، هم چنین چند مارک خوب و پرفروش را به شما معرفی کردم. البته چند مارک خوب دیگر را هم در مقاله بعدی به شما معرفی خواهم کرد.

شما هم اگر راکت، توپ و یا گریپ بدمینتون لازم دارید و می خواهید این ورزش را شروع کنید می توانید سری به سایت ورزشیار بزنید و از میان مدل ها و بهترین مارک ها، این لوازم باکیفیت را باقیمتی عالی سفارش و خریداری کنید.

22 دی 1400