loading..
حلقه زدن برای کاهش وزن

حلقه زدن برای کاهش وزن

موضوع: آیا حلقه زدن به کاهش وزن کمک می کند؟ 

چکیده

حلقه زدن ورزشی خوب و فوق العاده برای آب کردی چربی هدی دور شکم شماست و تاثیر بسیار خوبی برای لاغری و کم شدن وزن شما دارد. این ورزش علاوه بر آب کردن چربی دور شکم، سی عضله دیگر بدن را هم درگیر می کند مانند: کمر، ران ها، باسن، اندام های فوقانی و تحتانی.

آیا شما از اثرات حلقه زدن می دانید؟ آیا می دانید با حلقه زدن چقدر کالری می سوزانید؟ در ادامه با من همراه باشید تا به جواب این سوالات برسیم.

مقدمه

قطعا اگر برای بار اول حلقه بزنید، ممکن است چندین بار حلقه تان به زمین بیفتد، اما نگران نباشید این اتفاق عادی است چرا که شما تازه می خواهید شروع کنید پس با چندبار حلقه زدن و تمرین کردن قلق آن به دست شما می آید و می توانید به راحتی حلقه بزنید.

دو نوع حلقه  هلاهوپ برای لاغری و تناسب اندام داریم، یکی حلقه هلاهوپ که دارای برجستگی هایی هستند و از نوع وزنی است و برای کسانی که حرفه ای حلقه می زنند مناسب است و  دیگری حلقه معمولی و ساده  است که افراد مبتدی و معمولی از آن استفاده می کنند.

اگر می خواهید با حلقه حرکات موزون انجام دهید و یا برقصید از حلقه ی سبک استفاده کنید.

اگر می خواهید شکم و پهلوی خود را آب کنید از حلقه هولاهوپ سنگین استفاده کنید،  برجستگی هایی که  در این حلقه وجود دارد ضرباتی  به شکم و پهلو می زند که باعث می شود، سریع تر و زودتر چربی های شکم و پهلوی شما از بین برود.

همچنین می توانید حلقه های متفاوت با نیاز خود تهیه کنید، زمانی که می خواهید‌ حرکت جدید انجام دهید از حلقه های سبک استفاده کنید و زمانی که می خواهید بیشتر فعالیت داشته باشید از حلقه های سنگین تر استفاده کنید.

حلقه ورزشی مشبک چیست؟

این حلقه طراحی ویژه ای دارد و برای حرکات ورزشی ایروبیک، رقص و ... استفاده می شود. این حلقه برجستگی ندارد و این مدل باعث ایجاد عضله در شما می شود و چربی سوزی خوبی هم دارد.  این حلقه وزن مناسبی دارد و سنگین نیست.

شما می توانید از این حلقه در تمام سنین استفاده کنید. در این حلقه از ۸ قطعه استفاده شده است که  به آسانی باز می شود و شما می توانید باز دوباره آن را به هم متصل کنید.

شما هم اگر به این ورزش علاقه دارید اما هنوز آن را شروع نکرده اید، می توانید ابزار مهم آن یعنی حلقه لاغری را، مانند حلقه تایکو رجال، حلقه مشبک و انواع دیگری از حلقه ها را از فروشگاه ورزشیار با کیفیتی عالی و قیمتی به صرفه و مناسب سفارش و خریداری کنید.

چه حلقه ورزشی بخریم؟

شما برای اینکه این ورزش را شروع کنید، باید حلقه ورزشی خوب و استانداردی بخرید، پس قبل از آنکه به مبحث کاهش وزن با حلقه زدن بپردازیم لازم است که بدانید بهترین حلقه لاغری چه حلقه ای است؟

سایز حلقه

اولین معیاری که در خرید باید به آن دقت کنید سایز حلقه لاغری شماست، برای این کار قدتان را از زمین تا کمر اندازه بگیرید، عددی که به دست می آید قطر مناسب برای حلقه لاغری شماست.

وزن حلقه

حلقه هایی که وزن سنگینی دارند برای افرادی که تازه می خواهند طناب زدن را شروع کنند مناسب است، چرا که این افراد به دلیل وزن سنگین حلقه بهتر می توانند آن را کنترل کنند. اما اگر قد کوتاهی دارید و یا حرفه ای هستید، می توانید از حلقه های با وزن کمتر استفاده کنید، چرا که برای نگه داشتن حلقه ها روی کمر نیاز به انرژی زیادی دارید و همین کار سبب می شود که کالری بیشتری بسوزانید.

سایز بدن

همان طور که باید به سایز حلقه دقت کنید و  سایز مناسبی انتخاب کنید، باید به سایز بدن خود هم توجه کنید. مثلا اگر اندام کوچکی دارید و یا به اصطلاح ظریف هستید حدود ۵ یا ۱۰ سانتی متر از قطر حلقه خود کم کنید و یا اگر اندامی هیکلی دارید و جثه بزرگ تری دارید همین مقدار می توانید به قطر حلقه خود اضافه کنید.

در بعضی حلقه ها می توان از اندازه آن کم کرد و مناسب با اندازه کمر آن را تنظیم کرد.

برای حلقه زدن با‌ید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید به خوبی و به راحتی حلقه بزنید:

مکان مناسبی را برای حلقه زدن انتخاب کنیم.

حلقه زدن را می توان در هر مکانی انجام داد، منزل، پارک، باشگاه. فقط چیزی که اهمیت دارد این است که مانعی دور و بر شما نباشد، مثل، درخت، مبل، ستون، دیوار و یا هر چیز دیگری که مانعی برای حلقه زدن شما شود.

حلقه ی مناسب خود انتخاب کنید.

هنگام خرید حلقه به سن، وزن و قد خود توجه کنید و حلقه ای بخرید که برای شما مناسب باشد. حلقه ای را انتخاب کنید که وقتی آن را روی زمین می گذارید ارتفاع آن تا کمر و یا سینه شما باشد، این را هم به یاد داشته باشید هر چقدر شعاع حلقه شما بیشتر باشد شما زمان بیشتری دارید که بهتر با ریتم حلقه زدن هماهنگ شوید.

لباس مناسبی بپوشید.

در هنگام حلقه زدن لباسی بپوشید که تقریبا چسب بدن تان باشد یعنی به گونه ای نباشد که گشاد باشد و هنگام حلقه زدن دست و پا گیر شما شود. شما بتوانید به راحتی حلقه بزنید و لباس تان هم به حلقه گیر نکند. اگر زیورآلات، دست بند و یا دیگر وسایل زیور آلاتی دارید که شاید هنگام حلقه زدن به حلقه گیر کند، قبل از اینکه حلقه بزنید آن ها را در بیاورید.

کاهش وزن و لاغری با حلقه زدن

استفاده از حلقه ورزشی یکی از گزینه های خوب و مناسب برای کاهش چربی های دور شکم و پهلو است و باعث  می شود که این مناطق درگیر شوند و درگیری مداوم آن ها سبب از بین رفتن چربی های اضافی می شود. ضرباتی که حلقه و برجستگی های بعضی از حلقه ها به کمر و شکم وارد می کند سبب می شود که چربی ها بشکند و سریع تر چربی سوزی اتفاق بیفتد.

حلقه زدن یک ورزش هوازی هم به حساب می آید چرا که با افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن  باعث کاهش وزن می شود و همچنین تناسب اندامی خوب به شما می دهد. شما می توانید برای اینکه نتیجه ی خوبی بگیرید در طول هفته سه بار حلقه بزنید و یا در طول روز ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید.

شما اگر حدود ۳۰ دقیقه حلقه بزنید، تقریبا ۲۰۰ کالری می سوزانید، اگر این میزان برای تان زیاد است و به شما فشار می آید از دقیقه ای کمتر شروع کنید مثلا ده دقیقه تا کم کم عادت کنید و بعد زمان آن را به ۳۰ دقیقه برسانید،مطمئنا بعد از حدود چند ماه و به صورت درست و اصولی این ورزش را انجام دهید، نتیجه ی خوبی را در مورد کاهش وزن و تناسب اندام خود می گیرید.

فواید حلقه زدن

  • اولین فایده ای که حلقه زدن دارد، چربی سوزی خوبی را دارد و این باعث کاهش وزن می شود.
  • این ورزش تعداد ضربان قلب را بالا می برد و ماهیچه قلب را تقویت می کند.
  • به دلیل چرخشی که در ستون فقرات دارید، باعث  می شود که انعطاف پذیری بهتری داشته باشید.
  • به دلیل اینکه دقت می کنید تا حلقه به زمین نیفتد و آن را کنترل می کنید، باعث می شود تمرکز و دقت شما بیشتر شود .
  • و بهترین اثری که حلقه زدن دارد، ایجاد احساس شادی و روحیه بسیار خوب است. در این ورزش شما هیجان زیادی دارید و اگر استرس هم داشته باشید به مرور زمان استرس خود را فراموش می کنید و پر از انرژی می شوید.

نتیجه گیری

شما در هر سن و سالی که هستید می توانید این ورزش را انجام دهید، و از اثرات فوق العاده ی آن بهره مند شوید. می توانید حلقه لاغری را در باشگاه و یا خانه استفاده کنید و به راحتی وزن خود را کنترل  و بعد از چند مدتی استفاده از حلقه ورزشی نتیجه خوب بدنی خود را ببینید.

شما می توانید حلقه های مختلفی را در فروشگاه ورزشیار ببینید و بر اساس نیاز خود حلقه لاغری مناسب خود را تهیه کنید.

22 آذر 1400