loading..
انواع طناب های ورزشی

انواع طناب های ورزشی

موضوع: انواع طناب های ورزشی کدامند؟

چکیده

طناب زدن ورزشی است که در همه جا و در هر مکانی می شود انجام داد. این ورزش به گونه ای است که همه افراد آن را دوست دارند و بیشتر بزرگسالان برای تناسب اندام و کنترل اندام خود این ورزش را مرتبا انجام می دهند. در این ورزش طناب نقش مهمی را ایفا می کند، چندین طناب ورزشی داریم که به شما در بهتر طناب زدن کمک می کنند، اگر می خواهید با انواع طناب ها و ویژگی های طناب خوب آشنا شوید با من همراه باشید.

مقدمه

گاهی اوقات شرایط برای ورزش کردن ایجاد نمی شود، مثلا فرد نمی تواند به باشگاه برود و یا وقت بیرون رفتن و یا ورزش زیاد را ندارد، اکنون هم ویروس کرونا آمده و افراد به باشگاه نمی روند، طناب زدن در خانه بسیار به آن ها کمک می کند و فرد می تواند بدون هیچ مقدماتی و به راحتی با یک طناب در خانه ورزش کنند.

 طناب زدن علاوه بر کنترل کردن تناسب و زیبایی فرد، به فرد احساس شادابی و خوشحالی می دهد. تعریقی که در هنگام طناب زدن می کنید چربی های پهلو و شکم شما را تا حد زیادی آب می کند و اگر به مدت زیادی طناب بزنید اندام زیبایی را برای خود می سازید.

پس اگر به دنبال اندامی مناسب می گردید طناب زدن را جزو ورزش های روز مره خود قرار دهید.

در ادامه می خواهم مطالبی درمورد طناب ورزشی برای تان بگویم با من همراه باشید.

طناب سرعتی: اگر تازه می خواهید طناب زدن را شروع کنید،  طناب سرعتی مناسب شماست. این طناب برای کسانی که می خواهند حرکات نمایشی انجام دهند. با این مدل طناب شما می توانید هماهنگی خوبی بین حرکات دست و پای خود ایجاد کنید.

طناب قدرتی یا طناب سنگین : این طناب، طنابی است که قدرت عضلات شما را بالا می برد و بیشتر قسمت بالا تنه شما را درگیر می کند و باعث حجیم شدن این قسمت می شود. اگر قصد فعالیت با این طناب قدرتی را دارید باید آمادگی جسمانی قوی و بالایی داشته باشید.

هنگام خریدن طناب مورد نظر خود به این نکات توجه کنید.

جنس طناب: اولین نکته ای که در هنگام خرید طناب باید به آن دقت داشته باشید، جنس آن است. طناب ها در جنس های مختلفی تولید می شوند و شما می توانید بر اساس سلیقه و شرایط ورزش کردن خود طناب خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر در یک سالن ورزشی می خواهید از طناب استفاده کنید، طناب های پلاستیکی و یا چرمی مناسب هستند، اگر بر روی آسفالت می خواهید طناب بزنید طناب های کابلی مناسب هستند.

طول محصول: ویژگی دیگری که باید به آن توجه کنید، طول طناب ورزشی است. طول استانداردی که برای طناب مشخص شده است این است ، طنابی که انتخاب می کنید ۹۰ سانتی متر از قد شما بیشتر باشد، مثلا اگر قد شما ۱۶۰ است ، طول طناب شما باید ۲۵۰ سانتی متر باشد.

جنس دسته: مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، طراحی ارگونومیک و مناسب دسته طناب ورزشی  است. طنابی را انتخاب کنید که وقتی آن را در دست می گیرید احساس راحتی کنید. شما می توانید به سراغ دسته هایی از جنس، پلاستیکی، استیل، اسفنجی و ... بروید.

تنظیم اندازه طناب ورزشی: شما می توانید طنابی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم اندازه را داشته باشد، اگر طناب شما این امکان را داشته باشد، دوستان شما و یا خانواده شما هم می توانند از این طناب استفاده کنند.

شماره انداز: اگر طنابی که انتخاب می کنید دارای سیستم شماره انداز باشد، بسیار فوق العاده است چرا که به شما این امکان را می دهد تا بعد از زدن طناب، متوجه طناب هایی که زده اید شوید. البته اگر طناب تان این ویژگی را نداشت هیچ اشکالی ندارد.

قیمت طناب: این نکته هم بسیار مهم است، طناب های مختلفی با قیمت های مختلفی وجود دارد و این شما هستید که باید نسبت به شرایط خود و بودجه خود طنابی مناسب برای خود انتخاب کنید.

همان طور که متوجه شدید، دو مدل طناب داریم قدرتی و سرعتی، در ادامه چندین مورد طناب خوب و با کیفیت که امتحان خود را پس داده اند را به شما معرفی می کنم شما می توانید این طناب را با قیمتی مناسب و کیفیتی خوب و نسبت به شرایط و سلیقه خود از فروشگاه ورزشیار خریداری کنید.

۱.طناب سنگین و قدرتی جامپ روپ، ویند مدل WGY99

جنس: پلاستیک، وزن: ۴۰۰ گرم، طول: ۲.۷۴ متر، دور شمار: ندارد، قابلیت تغییر طول: ندارد

۲. طناب نیمه سنگین

جنس بدنه: پلاستیک، جنس دسته: پلاستیک سخت و فوم، وزن: ۵۰۰ گرم، طول: ۳ متر

۳.طناب سرعتی جامپ روپ، کراس فیت با سیم اضافه

جنس: کابل، جنس دسته: پلاستیک سخت، امکان تغییر ابعاد، وزن و ارتفاع، وزن: ۱۰۰ گرم، طول: ۲۹۰سانتی متر

۴. ‌طناب سبک کد ۶۳۱

جنس: پی وی سی، ضخامت: ۵ میلی متر

۵. طناب شماره انداز پرو اسپرت

جنس: پلاستیک سخت، طول: ۳ متر، دارای نمایشگر دیجیتال

۶. طناب شماره انداز HANGHAO

جنس: پلاستیک، جنس دسته: پلاستیک سخت، وزن: ۱۴۴ گرم، طول: ۲.۵۰ متر، قابلیت تغییر طول دارد، دارای دور شمار

۷. طناب سیمی جامپ روپ مدل ۱۲۶۳

جنس دسته: پی وی سی، طول: ۳ متر، وزن: ۶۰۰گرم، قطر: ۰.۵ سانتی متر، دارای بلبرینگ

۸. طناب سنگین جامپ روپ

وزن۵۶۰ گرم، طول دسته طناب: ۱۵ میلی متر، طول طناب: ۳ متر، قطر: ۶ میلی متر

۹. طناب سرعتی پی وی سی

جنس: سیم بوکسل روکش دار، جنس دسته: فلزی با روکش پلاستیکی، اتصال کابل به دسته ها بلبرینگی، قابلیت تنظیم طول دارد.

۱۰. طناب سرعتی جامپ روپ

جنس: پلاستیک، جنس دسته: فلزی، وزن: ۱۸۰ گرم، طول: ۳ متر، قابلیت تغییر طول دارد.

۱۱. طناب بانوان جامپ روپ مدلW-0923

جنس: پلاستیک، جنس دسته،: پلاستیک سخت، وزن: ۵۰۰ گرم طول: ۵.۲ متر

۱۳.طناب جادویی دسته بلند گروهی

جنس: پلاستیک، وزن: ۲۰۰گرم، طول: ۵ متر، ابعاد: ۴۹۵ سانتی متر، قابلیت تنظیم طول

این طناب برای مسابقات طراحی شده و برای ورزش های گروهی دانش آموزی مناسب است و از قرار گرفتن استوانه های پلاستیکی در یک نخ تشکیل شده است.

۱۴. طناب جادویی دسته بلند

طول: ۲۶۵ سانتی متر، طول دسته: ۱۲ سانتی متر، تعداد مهره:۸۶- ۹۰ 

۱۵. طناب بلبرینگی و دسته چوبی جامپ روپ

جنس: پلاستیک، جنس دسته: چوبی، طول: ۳ متر، وزن: ۱۷۰ گرم

این طناب در ناحیه اتصال طناب با دسته با یک تکنولوژی ساده بلبرینگی  ایجاد شده است که چرخش طناب را راحت تر و آسان تر می کند.

نتیجه گیری

همان طور که در بالا خواندید، هنگام خرید طناب ورزشی حتما دقت کنید، تا طنابی خوب و مرغوب بخرید، و ویژگی هایی که در بالا گفته شد را دارا باشد.

شما هم اگر به این ورزش علاقه دارید و دوست دارید با این ورزش وزنی متناسب و اندامی خوب برای خود بسازید، می توانید طناب هایی که در بالا نام برده شد را بر اساس شرایط خود در فروشگاه ورزشیار با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی سفارش و خریداری کنید.

20 آذر 1400